საგნის გეგმა (სილაბუსი)

სილაბუსი

V  კლასი

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

შესავალი

              მოცემული სასწავლო  გეგმა საგანში ,,ინფორმაციული და საკომინიკაციო ტექნოლოგიები“ შედგენილია  საქართველოს  განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს მიერ 2012–2013 სასწავლო წლისათვის დამტკიცებული სასწავლო გეგმისა და სტანდარტის  მოთხოვნათა შესაბამისად.
              დღეისათვის  საქართველოს  სკოლებში აქტიურად ინერგება სწავლების თანამედროვე  მეთოდები  და ტექნოლოგიები. ამ მიმართულებით  დიდი  მნიშვნელობა  ენიჭება  ინფორმაციულ–საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების  გამოყენებას. ისტ–ის  სწავლება არ მოიაზრება სხვა  სასწავლო დისციპლინებისაგან დამოუკიდებლად.
              ჩვენი  ყოველდღიური საქმიანობა  სულ უფრო მეტად მოითხოვს ისტ–ის ცოდნასა და სისტემატურ გამოყენებას, ამიტომ აუცილებელია ისტ–ის გამოყენებისათვის საჭირო უნარ–ჩვევების შესწავლა დაწყებით და საბაზო საფეხურზე.
1მასწავლებლის სახელი, გვარი, საკონტაქტო ინფორმაცია
2სასწავლო საგნის დასახელებაინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
3სწავლების კლასიVI
4სასწავლო საგნის ხანგრძლივობა საათების რაოდენობა65  სთ.
I სემესტრი- 26 სთ
II სემესტრი-39 სთ
5სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერასასწავლო პროცესში ისტ–ის სასწავლო კურსი მოიცავს შემდეგ ასპექტებს:
  • საგანთა შორის კავშირების ხელშეწყობა
  • სასწავლო გარემოს გამრავალფეროვნება და მოსწავლეებში მოტივაციის დონის ამაღლება
  • ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული  პრაქტიკული უნარ–ჩვევების განვითარება.

6სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულ კლასშიეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული  ისტ-ი, როგორც დამოუკიდებელი საგანი
7სასწავლო საგნის მიზანი1) კომპიუტერული საბაზისო ცოდნის ფორმირება2) ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების შესწავლა3) ოპერაციული სისტემების ათვისება4) სხვადასხვა  გამოყენებითი  პროგრამების  შესწავლა.
8ძირითადი თემები8.1. ტექსტური რედაქტორი Word 20078.2. პროგრამა Power Point8.3. ტექსტური რედაქტორი Word 20078.4. ინტერნეტი და HTML ენა8.5. ელექტრონული ცხრილები Excel  2007
9სასწავლო საგნის ამოცანები
  • Ø ინფორმაციისა და ინფორმაციული პროცესების შესახებ  ცოდნის მიღება
  • Ø ინფორმაციასთან კომპიუტერისა და სხვა  ისტ–ის საშუალებების გამოყენებით მუშაობის უნარ–ჩვევების ფლობა
  • Ø შემეცნებითი, ინტელექტუალური და ინოვაციური უნარების  განვითარება
  • Ø ინფორმაციის შერჩევა. მოძიებული ინფორმაციის  მიმართ პასუხისმგებლობის გაცნობიერება. მისი გავრცელებისას სამართლებრივი და ეთიკური ასპექტების გავალისწინებით
  • ისტ–ის გამოყენების უნარ–ჩვევების გამომუშავება ყოველდღიურ საქმიანობაში, სასწავლო პროცესში, ინდივიდუალური და კოლექტიური პროექტების განხორციელებისას
10სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპეტენციებიის ტექნ.V. 1მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად და უსაფრთხოდგამოყენება. ის ტექნ. V.2  მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს.ისტექნ.V.3.  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას. 
ის ტექნ.V.4მოსწავლეს შეუძლია ციფრული საშუალებების ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. V.5.  მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.
ისტექნ.V.6.მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა  და თანამშრომლობისათვის.

11კურსის ორგანიზაცია

დაწყებითი
საფეხური
კლასები

156
საგნის სწავლების ფორმაცალკე საგანიცალკე საგანი
ინტეგრირებული

11.1. საკლასო მენეჯმენტის ხერხებისაკლასოინდივიდუალურიჯგუფურიწყვილური
11.2. მეცადინეობის ფორმებილექციაპრაქტიკული მუშაობასაძიებოპროექტები
11.3. სწავლების მეთოდებისოკრატული, დიდაქტიკური, თანამშრომლობითი, კეთებით სწავლება
12სასწავლო კურსის შეფასება
  •  საშინაო  დავალება
  •  საკლასო  დავალება
  •  შემაჯამებელი დავალება

13შეფასების ტიპებიგანმავითარებელი, განმსაზღვრელი, შემაჯამებელი განმავითარებელი, შემაჯამებელი განმსაზღვრელი
13რესურსებიV კლასში ისტ–ის სწავლება მიმდინარეობს 2011 წლის გრიფირებული სახელმძღვანელოთი – ,,ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები“– 5 კლ, ავტორი: ნინო ჯამასპიშვილი–გამომცემლობა.,,დიოგენე“დამხმარე  სახელმძღვანელოები:
  •  ჯ. გოჯიაშვილი – საინფორმაციო ტექნოლოგიების საფუძვლები
  •  ე. ჩიკაშუა, თ. შალვაშვილი – ინფორმაციული & საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
  • პრეზენტაციები
  •  პლაკატები
  •   კომპიუტერული პროგრამები, რომელთა დანიშნულებაა თვალსაჩი­ნოებების შექმნა და გამოყენება სხვადასხვა სასწავლო დისცი­პლინაში.
  •  თამაშის ტიპის კომპიუტერული პროგრამები, რომელთა დანიშნულებაა მოსწავლის მიერ ახალი შინაარსის ათვისება ან/და შესაბამისი უნარების განვითარება სათამაშო გარემოში
  • პროგრამები, რომელთა დანიშნულებაა მოსწავლის მიერ საკუთარი ცოდნის შეფასება
  •  სახელმძღვანელოებზე თანდართული ელექტრონული რესურსები. ამ სახის მასალის ძირითადი დანიშნულებაა კონკრეტულ სახელმძღვანელოში არსებული მასალის გააზრებისა და ათვისებისათვის  ხელშეწყობა. იგი შეიძლება იყოს ინტერაქტიული დავალებები, რომლებიც დაკავშირებულია მიმდინარე თემატიკასთან, თვალსაჩინოებები და სიმულაციები.
  •  კომპიუტერული პროგრამები, რომელთა დანიშნულებაა მოსწავლისათვის ძირითადი ისტ-თან დაკავშირებული კომპეტენციების ჩამოყალიბება. მაგალითად: კლავიატურის გამოყენებაში სავარჯიშო პროგრამები, სახატავი პროგრამები, თაგვის გამო­ყენებაში სავარჯიშო პროგრამები.

14მისაღწევი შედეგები და კომპეტენციები მიმართულებების მიხედვით
ისტ რესურსების შექმნაკვლევა და კომუნიკაცია
ისტექნ. VI.1.   მოსწავლეს შეუძლიასხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.ის ტექნ. VI.2მოსწავლეს შეუძლიაისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.ის ტექნ. VI.3.   მოსწავლეს შეუძლიასხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.ის ტექნ. VI.4მოსწავლეს შეუძლიასხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა  და თანამშრომლობისათვის.

15სამუშაო დისციპლინა:15.1. გაცდენების დასაშვები რაოდენობა20%
15.2. აღდგენები:გაცდენილი შემაჯამებელი დავალების აღდგენა ხდება სკოლის შინაგანაწესით დადგენილ ვადაში
15.3. წახალისების ფორმებიკომენტარი, დაჯილდოვება, დასაჩუქრება
16თვითშეფასებაყოველი კვირის ბოლოს

No comments:

Post a Comment