მასწავლებლისა და მოსწავლის თვითშეფასების კითხვარი

კითხვარი
1)როგორ ვხელმძღვანელობ (ან ვხელმძღვანელობ თუ არა) გაკვეთილის დაგეგმვისას სასწავლო გეგმით განსაზღვრული სტანდარტით? 
                            დიახ.     არა.     ნაწილობრივ.
2)·როგორ შევიმუშავებ გაკვეთილის დაგეგმვისას (ან შევიმუშავებ თუ არა) შეფასების სტრატეგიას და ინსტრუმენტებს?
                            დიახ.   არა.  ნაწილობბრივ.
3)ვიყენებ თუ არა მრავალფეროვან შეფასების ინსტრუმენტებს სწავლის შედეგის და აკადემიური მიღწევის სტანდარტის შესაბამისად?
           დიახ.     არა.     ნაწილობრივ.
4)რა დროს ვუთმობ შეფასებას?       
                              დიახ.      არა.     ნაწილობბრივ.
5)მოსწავლეებს ყოველთვის ვაცნობ და ვუხსნი გაკვეთილის მიზნებს?
                             დიახ.      არა.        ნაწილობრივ.
6)ვაძლევ თითოეულ მოსწავლეს უკუკავშირს ზეპირად და წერილობით?
                              დიახ.       არა.      ნაწილობბრივ.
7)რა დამხმარე მასალას ვიყენებ?
                             დიახ.       არა.      ნაწილობრივ.
8)რა აქტივობებს ვიყენებ სპეციფიკური მიზნით?
                             დიახ.      არა.      ნაწილობრივ.
9)რა სტრატეგიას ვიყენებ საშუალო და სუსტ ბავშვებთან მუშაობისთვის?
                              დიახ.     არა.      ნაწილობრივ.
10)აკადემიური პასუხისმგებლობის გარდა რა ვალდებულებებს ვასრულებ?
                              დიახ.      არა.    ნაწილობრივ.
11)როგორ ვიყენებ საგაკვეთილო "ფანჯარას”?
                               დიახ.     არა.     ნაწილობრივ.
12)რა მეთოდებით ვუწყობ ხელს მოსწავლეების მოტივაციის ამაღლებას, რათა მათ მონაწილეობა მიიღონ კლასგარეშე აქტივობებში?
                               დიახ.     არა.    ნაწილობრივ.
13)კლასის მართვის რა მეთოდებს ვიყენებ?
                               დიახ.      არა.      ნაწილობრივ.
14)ვთანამშრომლობ კოლეგებთან, რათა უკეთ გავიგო მოსწავლეთა აკადემიური მოსწრების დონე სხვადასხვა კლასში?
                                 დიახ.  არა. ნაწილობრივ.
15)როგორ ვმუშაობ მშობლებთან?
                                 დიახ.  არა. ნაწილობბრივ.
16)რა სახით შეიძლება პოზიტიური სასწავლო გარემოს შექმნა?
                                 დიახ.    არა.     ნაწილობრივ.
17)როგორ ვინარჩუნებ სისუფთავეს კლასში? დიახ.  არა. ნაწილობრივ.
·როგორ ვიცავ ვადებს?
                                დიახ.    არა.    ნაწილობრივ.



მასწავლებელთა თვითშეფასების ფურცელი
მცირედ
საშუალოდ
მთლიანად
გადავდივარ მოსწავლეებთან თანამშრომლობის ფორმაზე
ვიკვლევ მოსწავლეთა საჭიროებებს
ვეხმარები მოსწავლეებს სიძნელეების გადალახვაში
სასწავლო პროცესს წარვმართავთ დასახული მიზნების მისაღწევად
ვთანამშრომლობ კოლეგებთან






   ჩამოთვლილ მოსაზრებებს უპასუხეთ: ”დიახ”,”არაან "ნაწილობრივ", ამის შემდეგ კვლავ დაუბრუნდით თითოეულ პუნქტს, გააანალიზეთ თქვენივე შეფასება, იპოვეთ თქვენთვის პრობლემატური ასპექტები და გააკეთეთ დასკვნები.

1.       ბავშვები დიდი სიამოვნებით ისმენენ ჩემს მონაყოლს.
2.      
მიყვარს ცოდნის მუდმივი შევსება და განახლება.
3.      
ადამიანების მიმართ ვარ ყურადღებიანი.
4.      
საკუთარ თავს ვგრძნობ ბედნიერ, მხიარულ ადამიანად.
5.      
არ მიჩნდება შინაგანი დაბრკოლება სკოლაში ბავშვებთან   დიდი ხნით დარჩენა საჭირო თუ გახდა.
6.              
დიდი სიამოვნებით ვღებულობ მონაწილეობას სასკოლო მუსიკალურ საღამოებში.
7.      
არ ვიღლები ბავშვებთან ხანგრძლივი ურთიერთობისგან, ისინი მუხტს მმატებენ, მათთან ყოფნა საინტერესო და სახალისოა.
8.      
მიყვარს საგანი, რომელსაც ვასწავლი. დიდი გულმოდგინეობით ვაგროვებ მასალას, რომელიც დამეხმარება მუშაობაში.
9.      
ყოველთვის ვცდილობ ბავშვებში დავინახო და განვავითარო ყველაზე ღირებული და წარმატების მომტანი თვისებები.
10.      
ყოველთვის ვეცდები თითოეულ ბავშვს მოვექცე პატივისცემით, არ განვასხვაო ერთმანეთისგან და ცალკეულების მიმართ არ გამოვიჩინო ნეგატივური დამოკიდებულება .
11.      
მომდევნო გაკვეთილისთვის სახლში მომზადება ჩემში არ იწვევს ნერვულობას. ყოველდღიურად ამის კეთების სურვილი არ მიქრება.
12.      
მე არ ვარდები პროსტრაციაში, თუ ხელმძღვანელები ესწრებიან ჩემს გაკვეთილებს. შემიძლია რჩევის მოსმენა ან   ნაკლოვანების თაობაზე მოცემული რეკომენდაციის გაზიარება და დასკვნის გამოტანა.
13.      
მყოფნის შინაგანი ძალა იმისათვის, რომ გაწონასწორებულად და კეთილმოსურნეობით მოვექცე ახლობელ ადამიანებს და რაც გინდა მოხდეს სკოლაში ჯავრს არ ვიყრი საკუთარ შვილებზე.
14.      
ძალიან მიყვარს საგანში, რომელსაც ვასწავლი, ფსიქოლოგიაში, პედაგოგიკაში,     სპეციალური ლიტერატურის, აგრეთვე მემუარების, მსოფლიო კლასიკის   კითხვა.
15.      
არაფერი არ მახარებს ისე, როგორც კარგი, მრავალფეროვანი მუსიკა
16.      
შემწევს უნარი კვირის განმავლობაში შევინარჩუნო და გავანაწილო საკუთარი ძალები.
17.      
დიდი სიამოვნებით ვაკეთებ ფიზიკურ ვარჯიშებს.
18.      
არ მიყვარს მონოტონური, ერთფეროვანი საქმის კეთება.
19.      
საკუთარი სიხალისით,   სიხარულით, შეუპოვრობით და   დაინტერესებულების პირადი მაგალითით მე შემიძლია საქმეში ჩავაბა ყველა მოსწავლე .
20.      
მოსწავლეებთან ერთად ყოველთვის ვიგონებ რამე ახალს, საინტერესოს ამიტომ ისინი არ მეშვებიან გაგრძელების მოთხოვნით.
21.      
ბავშვებთან ერთად   დავდივართ ლაშქრობაში, ვდგამთ სპექტაკლებს, აღვნიშნავთ დაბადების დღეებს.
22.      
ივლისის თვეში უკვე მოვიწყენ ხოლმე, ველოდები სექტემბრის მოსვლას და   ჩემს მოსწავლეებთან შეხვედრას
23.      
ყოფილ მოსწავლეებს ვუყვარვარ როგორც მეორე დედა, ყოველთვის უხარიათ შეხვედრა, მომმართავენ და მადლიერებით იღებენ რჩევას.
24.      
ჩემი მსოფლმხედველობისა და მსოფლშეგრძნობის საფუძველში დევს ბედნიერება და სიხარული.
25.      
ყველა გაკვეთილზე ვცდილობ მოვიძიო ურთიერთობის ახალი ნაკადულები, გზები, ბილიკები.
26.      
დიფერენცირებული მიდგომა ჩემთვის ნიშნავს გაუგო თითოეულ მოსწავლეს,     მის შესახებ ვიცოდე რაც შეიძლება მეტი, მქონდეს განსაკუთრებული და სანდო ურთიერთობები, ვეხმარებოდე   ცხოვრებისეული არჩევნის გაკეთებაში, წინსვლისკენ მოძრაობაში.
27.      
ვცდილობ ადამიანზე არასდროს არ ვილაპარაკო ცუდად.

28.       კეთილმოსურნე დამოკიდებულება გამაჩნია ჩემი სკოლის მიმართ და ხშირად ვყვები მის მიღწევასა და უპირატესობაზე
29.       დადებითი დამოკიდებულება გამაჩნია სკოლაში მოსწავლეთა სტიმულირების მიმართ, შემიძლია დავინახო ბავშვების წარმატებები და წავახალისო ისინი
30.       ძალიან ვღელავ,   როდესაც ვატარებ ღია გაკვეთილს, მაგრამ მისი დასრულების შემდეგ განვიცდი კმაყოფილების გრძნობას
3
1.       მე პატივს ვცემ ჩემს კოლეგებს
3
2.       ვცდილობ ვიყო გულახდილი, მაგრამ:
•      
ყოველთვის ვამბობ სიმართლეს;
•      
მხოლოდ ნაწილობრივ ვიძახი სიმართლეს.
3
3.       მე პატივს ვცემ თითოეული ბავშვის ინტერესს, მის ინდივიდუალურ და ბავშვთა კოლექტივის აზრს
3
4.       არასოდეს არ დავცინი ბავშვებს
3
5.       კეთილსინდისიერად ვასრულებ ადმინისტრაციის დავალებას
3
6.       გარდა სკოლისა გამაჩნია სხვა მდგრადი შემოქმედებითი ინტერესები
3
7.       მიყვარს კარგად ჩაცმა
38.       თვითგანათლება - ჩემი ძლიერი მხარეა
39.       შემწევს უნარი გამოვკვეთო   და კონკრეტულად   დავსახო მიზანი
4
0.       საერთო საქმიანობას მე ვგეგმავ ბავშვებთან ერთად
4
1.       მე შემიძლია შევქმნა ისეთი პირობები ბავშვი, რომ გათავისუფლდეს კომპლექსებისგან და გამოავლინოს საკუთარი ნიჭი და უნარი










მასწავლებლის თვითშეფასება

კრიტერიუმები /ქულები
1
2
3
1
გაკვეთილის მიზანი გასაგებიკონკრეტული და რეალისტური იყო
2
გამოყენებული მეთოდები და აქტივობები ემსახურებოდა მიზნის მიღწევას
3
გაკვეთილის მსვლელობისას  სწორად გადავანაწილე დრო
4
გამოყენებული რესურსები იწვევდა მოსწავლეთა მოტივაციას და აქტიურ ჩართვას საგაკვეთილო პროცესში
5
მოსწავლეთა ორგანიზების ფორმა ხელს უწყობდა მიზნის მიღწევას
6
გათვალისწინებული იყო მოსწავლეთა ინტერესები და შესაძლებობები
7
ვაძლევდი მოსწავლეებს განსაზღვრულ დროს კითხვებზე პასუხისგასაცემად
8
მივეცი საშუალება მოსწავლეებს გამოეთქვათ საკუთარი მოსაზრებები
9
ვიყენებდი აქტიური მოსმენის ტექნიკას
10
ჩემი საუბარი არ აჭარბებდა მოსწავლეთა საუბარს
11
ვიჩენდი ყველა მოსწავლისადმი თანაბარ ყურადღებას
12
შეფასების შედეგად მიღებული შედეგები შეესაბამებოდა მიზანს



მოსწავლის თვითშეფასება

კრიტერიუმები
რეგულარულად
 ხშირად
 იშვიათად
არასდროს  
ინტერესს ვამჟღავნებ გაკვეთილის მსვლელობის მიმართ 
მაქვს აგრესიული დამიკიდებულება გაკვეთილის მსვლელობის მიმართ
ხელს ვუშლი გაკვეთილის მსვლელობას
დამოუკიდებლად ვერთები გაკვეთილის მსვლეობაში
ჩმი აქტიურობა სხვას არ უქმნის პრობლემას
მონაწილეობას ვიღბ ჯგუფურ და საკლასო დისკუსიაში
ვასრულებ მასწავლებლის მიერ მოცემულ ინსტრუქციებს

No comments:

Post a Comment