ისტ-ის თემატურ კალენდარული გეგმა VI კლასი

                           
                                                                             2016-2017 სასწავლო წელი
         თემატური სასწავლო გეგმა ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში
                                                                                მე-6კლასი
                                                                                                       
                                                        მასწავლებელი : ნათია ტაბატაძე




                                                      I სემესტრი
განხილული და დამტკიცებულია
----------------------------------------------------------
კათედრის სხდომაზე
კათედრის თავმჯდომარე:                                                      /თეონა ნიქაბაძე/

                                         თემატური გეგმა
საგანიინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები   2016–2017 სასწავლო წელი
მე-6 კლასი                                                მასწავლებელი : ნათია ტაბატაძე

N
თემატური ერთეული
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
მეთოდები და სტრატეგიები
სთ-ების რ-ბა
რესურსები

შეფასება
თარიღი
1
ტექსტური რედაქტორი  MS Word 2010
პროგრამაMS Word 2010-ის გამოყენებით V კლასშიშესწავლილიბრძანებებისგახსენება. კომპიუტერთანურთიერთობისუნარ-ჩვევებისგანვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
მასწავლებელმა კლასს უნდა შეახსენოს, რა მიზანს ემსახურება ისტ-ის შესწავლა. შემდეგ ის მოსწავლეებს სთხოვოს გაიხსენონ, რა საკითხები შეისწავლეს წინა წელს, რომელი დაამახსოვრდათ შესწავლილი თემებიდან, რით იყო მათთვის მნიშვნელოვანი ესა თუ ის საკითხი. პასუხების შესაბამისად, მასწავლებელმა უნდა შექმნას ცნებების რუკა, რომლის ძირითადი კვანძი იქნება `ისტ~.
პროგრამა MS Word 2010-ის გახსენება პრაქტიკული დავალებების შესრულების გზით
3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
16.09
18.09
23.09

2
ინტერნეტი
ინტერნეტ ბრაუზერში მუშობის გახსენება, საძიებო სისტემების დანიშნულების გახსენება, გაფართოებული ძიების პარამეტრების გაცნობა. ინფორმაციის ძიების, შეგროვების, სინთეზისა და ანალიზის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3., ის ტექნ. VI.4.
ვებ-გვერდის სტრუქტურის გახსენებისას მასწავლებელი პროექტორით ხსნის ნებისმიერ ვებ-გვერდს სხვადასხვა ბრაუზერის საშუალებით .შეადაროს ვებ-ბრაუზერების სტრუქტურა ერთმანეთს, იმსჯელოს მათ საერთო მახასიათებლებზე (მისამართის ველი, ნავიგაციის ღილაკები და სხვა).
საძიებო სისტემის გახსენებისას მოსწავლეს მიეცით კონკრეტული დავალება, მაგალითად, მოძებნოს და კომპიუტერში გადმოწეროს პლანეტა იუპიტერის სურათები. ინფორმაციის ძებნისას გამოიყენოს გაფართოებული ძიების პარამეტრები.
მეორე გაკვეთილზე მასწავლებელი კლასს დაყოფს 5 ჯგუფად. ჯგუფის წარმომადგენლები მასწავლებლის მაგიდიდან იღებენ დაკეცილ ფერად ფურცლებს. მათზე ცხოველების სახელებია დაწერილი. ჯგუფს ეძლევა დავალება: ინტერნეტში მონახოს ინფორმაცია იმ ცხოველის შესახებ, რომლის სახელიც მათ ფურცელზე წერია.
მონახული ინფორმაციის შესაბამისად, ჯგუფის წევრები თითოეულ  ქართულენოვან დოკუმენტს ქმნიან. მომზადებულ დოკუმენტებს ჯგუფები ინახავენ და გამოიყენებენ ელფოსტით სარგებლობის შესწავლისას.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
25.09
30.09
3
ელექტონული ფოსტა
ის ტექნ. VI.3.
ინფორმაციის და ციფრული მასალის ძიებისას ეფექტიანად იყენებს გავრცელებული საძიებო სისტემების შესაძლებლობებს: ფლობს საძიებო სისტემის მაღალი დონის შესაძლებლობებს და საძიებო ფრაზების სინტაქსს. აფასებს და მსჯელობს ერთი სისტემის უპირატესობაზე მეორესთან შედარებით.
ის ტექნ. VI.4.
იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების, ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად.
თემის შესწავლის პირველი საათი დავუთმოთ საფოსტო სერვერზე რეგისტრაციას. კლასი დაყავით ჯგუფებად ისე, რომ თითოეულმა ჯგუფმა შეძლოს, დარეგისტრირდეს საფოსტო ვებ-საიტზე Gმაილ.
მეორე გაკვეთილი:პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს, როგორ იგზავნება წერილი, როგორ შეიძლება: გაგზავნო წერილი ერთდროულად რამდენიმე მისამართზე, წერილზე მიამაგრო დოკუმენტი, წაიკითხო და გადმოწერო წერილი.მოსწავლეები შენახულ დოკუმენტს უგზავნიან ერთმანეთს.
მესამე გაკვეთილი:
შეჯამება:მასწავლებელი აძლევს მოსაწვლეებს დავალებას,მოიძიონ მასალა,გადმოწერონ და გადაუგზავნონ ერთმანეთს.

3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი

2.10
7.10
9.10
4
საპრეზენტაციოპროგრამაMS PowerPoint 2010
ის ტექნ. VI.1.
• გაიაზრებს განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
• ახდენს ტექსტური, გრაფიკული და აუდიო მასალის ეფექტიანად კომბინირებას მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შექმნისას
მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის ვიზუალური მასალის გამოყენების მნიშვნელობას, აცნობს საპრეზენტაციო პროგრამ-ის ინტერფეისს, პროგრამის ძირითად ბრძანებებს: სლაიდზე ტექსტის დაწერას, ტექსტის გაფორმებას, სლაიდზე სურათების ჩასმას. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის პირველ სლაიდს. ამის შემდეგ მასწავლებელი მათ უხსნის ახალი სლაიდის დამატების წესს.
მოსწავლეები დამოუკიდებლად აგებენ საპრეზენტაციო დოკუმენტის დანარჩენ 4 სლაიდს.
საპრეზენტაციო დოკუმენტზე მუშობის დასრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის დოკუმენტის შენახვის წესს
ვასრულებთ დავ.გვ39.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
14.10
16.10

შემაჯამებელი სამუშაო N1
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის ტექნ. VI.4.
ის ტექნ. VI.1

შემაჯამებელი შედგება 2 ნაწილისაგან პრაქტიკული და თეორიული.მასწავლებელი მოსწავლეებს დაურიგებს წინასწარ შერჩეულ კითხვებს და პრაქტიკულ სამუშაოს შეასრულებენ კომპიუტერში.შემაჯამებელის შეფასების სქემა თან ახლავს თემატურს
1
რვეული,კალამი,კომპიუტერი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
21.10
5
სლაიდებზე მუშაობა
საპრეზენტაციო დოკუმენტის გახსნის სხვადასხვა ხერხის გაცნობა; სლაიდების კოპირება, თანმიმდევრობის შეცვლა, სურათების დაფორმატება, ცხრილის ჩასმა და დაფორმატება, საპრეზენტაციო დოკუმენტის ჩვენების რეჟიმი.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
საპრეზენტაციო დოკუმენტში ცხრილების ჩასმის შესწავლამდე მოსწავლეებს სთხოვეთ, გაიხსენონ მე-5 კლასში MS Word--ში შესწავლილი შესაბამისი საკითხი. წინასწარ ცოდნაზე დაყრდნობით ისინი უფრო მარტივად შეძლებენ საპრეზენტაციო პროგრამაში ცხრილებზე მუშაობას.
ვასრულებთ წიგნში მოცემულ დავალებას
ვაკეთებთ გაკვეთილების ცხრილს.გვ48
3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
23.10
28.10
30.10
6
ანიმაციები
საპრეზენტაციო პროგრამაში სლაიდებისა და სლაიდების ობიექტების ანიმაციის შესწავლა, საჭირო ობიექტების ადეკვატური გამოსახვის შესაძლებლობების გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1 .
ამ პარაგრაფში ყურადღებასვაამახვილებთ სლაიდის ობიექტების ანიმაციის ტიპებზე, ანიმაციის თანმიმდევრობაზე. მასალის შესასწავლად გამოვიყენოთ წინა გაკვეთილზე შექმნილი საპრეზენტაციო დოკუმენტი `გაკვეთილების ცხრილი~.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
4.11
7
ანიმაციები და ფიგურები
ობიექტების ანიმაციის ეფექტური კომბინირება მიზნის შესაფერისი ციფრული მასალის შესაქმნელად. საპრეზენტაციო დოკუმენტის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად და სადემონსტრაციოდ.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
გვ57 ფიგურების საშუალებით შევქმნათ ნახატი „ჩემი სკოლა“
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს როგორ მოვარგოთ სლაიდებს,ნაწერებს ანიმაციები
3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
6.11
11.11
13.11
8
დიაგრამები და პროგრამა MS PowerPoint 2010
საპრეზენტაციო პროგრამაში დიაგრამების აგება, საპრეზენტაციო პროგრამასა და ელექტრონულ ცხრილებს შორის კავშირის ჩვენება. პრეზენტაციის მომზადება საკუთარი მოსაზრებების წარმოსაჩენად.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
მასალის ახსნა სახელმძღვანელოში განხილული საპრეზენტაციო დოკუმენტის _ “საქართველოს დიდი ქალაქები”-ს გამოყენებით ხდება.
მეორე საათზე მასალის განსამტკიცებლად მასწავლებელი იყენებს ჯგუფურ მუშაობას, რომლის დროსაც ჯგუფებს მიეცემათ მსგავსი დავალებები, მაგალითად: შექმნან საპრეზენტაციო დოკუმენტები თემებზე: მსოფლიო ოკეანეები/ ზღვები/ ტბები/ მდინარეები ან საქართველოს მწვერვალები/ ნაკრძალები/ მდინარეები და ა. შ. პრეზენტაციის აგებამდე ჯგუფებმა ინტერნეტში უნდა მოიძიონ საჭირო ინფორმაცია.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
18.11
20.11
9
საპრეზენტაციო დოკუმენტის შაბლონი
საპრეზენტაციო დოკუმენტის მზა შაბლონების გაცნობა და გამოყენება. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
გაკვეთილის ძირითადი ნაწილი დაეთმობა პრეზენტაციის “ცოცხალი ბუნება” მომზადებას.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
25.11
10
კომენტარები MS Word 2010
ის ტექნ. VI.1.
აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების, ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას
მასწავლებელი პროექტორზე აცვენებს მოსწავლეებს ტექსტ ვორდის დოკუმენტში აკრებილს და მიუთითებს შეცდომებზე,ბავშვები აკრებენ იგივე ტექსტს და მასწავლებელი იწყებს ახსნა თუ როგორ ჩავსვათ კომენტარი MS Word 2010.
მეორე საათი-ბავშვები მასწავლებლიდან მიიღებენ ფოსტაზე წერილს,ისინი ჩამოტვირთავენ ფაილს და გააკეთებენ დამოუკიდებლად კომენტარებს ტექსტზე.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
27.11
2.12
11
სანიშნოები და ჰიპერბმულები
ტექსტური რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. სანიშნოებისა და ჰიპერბმულების შექმნა და გამოყენება.სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.
შესწავლილი მასალის განსამტკიცებლად ვსარგებლობთ ქართულენოვანი ლიტერატურული საიტებით: http://lib.ge/, http://literatura.lit.ge/html მოსწავლეებს მივცეთ საშუალება, თვითონ მოიძიონ და გადმოიტანონ ტექსტები დოკუმენტში, რომელშიც შემდეგ სანიშნოს შექმნიან.
ჰიპერბმულს მასწავლებელი ხსნის სახელმძღვანელოში მოცემული მაგალითის მიხედვით
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
9.12
12
შემაჯამებელი სამუშაო N2
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის ტექნ. VI.4.
ის ტექნ. VI.1

შემაჯამებელი შედგება 2 ნაწილისაგან პრაქტიკული და თეორიული.მასწავლებელი მოსწავლეებს დაურიგებს წინასწარ შერჩეულ კითხვებს და პრაქტიკულ სამუშაოს შეასრულებენ კომპიუტერში.შემაჯამებელის შეფასების სქემა თან ახლავს თემატურს
1
რვეული,კალამი,კომპიუტერი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
11.12
13
სქოლიო
ტექსტური რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. დოკუმენტში სქოლიოს ჩასმა. კომპიუტერთან ურთიერთობის პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
გვ.80 ავკრიბოთ მოცემული ტექსტი,მასწავლებელი პროექტორის დახმარებით ხსნის თუ როგორ უნდა გავაკეთოთ სქოლიო
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
16.12
14
სარჩევი
ტექსტური რედაქტორის ეფექტური გამოყენება. სარჩევის ჩასმა დოკუმენტში. კომპიუტერთან ურთიერთობის პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1
გვ.83 ავკრიბოთ ტექსტი.მასწავლებელი მოსწავლეებს სარჩევის შექმნის წესს ამ დოკუმენტის მაგალითზე უხსნის. მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად ქმნიან სარჩევს და სწავლობენ სარჩევის განახლებას.

1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
18.12
15
დოკუმენტის შენახვა სხვადსხვა ფორმატით
მოსწავლემ გააცნობიეროს ციფრული მასალის შენახვისას სხვადასხვა ვერსიისა და ფორმატის არსებობის საჭიროება და აუცილებლობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.2
სასურველია, მოსწავლეებმა მონახონ წინა გაკვეთილებზე დამუშავებული და შენახული ფაილები, გამოიძახონ და შეინახონ ისინი MS Word 97-2003 დოკუმენტ ფორმატში, ასევე ინტერნეტში მონახონ PDF ფორმატის ფაილები (მაგალითად: ვაჟა-ფშაველას მოთხრობა `ამოდის, ნათდება!~. მოთხრობის გადმოწერა შესაძლებლია ვებ-საიტიდან lib.ge), იმსჯელონ ფაილების ფორმატის შესახებ.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
23.12
16
გავაკეთოთ საახალწლო მისალოცი ბარათები
ტექსტური რედაქტორის ეფექტური გამოყენება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1
მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებს განვლილი მასალის გამეორების მიზნით მოვიძიოთ ინტერნეტში სურათები და ჩავსვათ დოკუმენტში,გავაკეთოთ ჩანაწერები თემატიკის შესაბამისი.მივაქციოთ ყურადღება ვიზუალურ მხარეს
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
25.12
17
განვლილი მასალი შეჯამება
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის ტექნ. VI.4.
ის ტექნ. VI.1

პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს განვლილ მასალას,წინასწარ მომზადებულ სლაიდზე აღწერილია ძირითადი კითხვები და მოსწავლეები შეეცდებიან უპასუხონ კითხვებს.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
27.12
        თემატური გეგმა
                                                      II სემესტრი
საგანიინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
#
თემატური ერთეული
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
მეთოდები და სტრატეგიები
სთ-ების რ-ბა
რესურსები

შეფასება
თარიღი
1.      1
პირველ სემესტრში განვლილი მასალის გამეორება,ზოგადი მიმოხილვა
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.
ის ტექნ. VI.4.
ის ტექნ. VI.1
პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეებს განვლილ მასალას,წინასწარ მომზადებულ სლაიდზე აღწერილია ძირითადი კითხვები და მოსწავლეები შეეცდებიან უპასუხონ კითხვებს.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
15,01
2.       
ფორმების შექმნა
 მოსწავლე შეისწავლის ელექტრონული ფორმების შექმნასა და მათი საშუალებით სხვადასხვა
ანკეტის შევსებას.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.

მასწავლებელიგაკვეთილსწარმართავს ,,სწავლა-კეთებით” მოდელის შესაბამისად.
3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
20,01
22,01
27,01




შაბლონები
ციფრული მასალის შენახვის თავისებურების გაცნობა. სხვადასხვა ფორმატის მქონე

დოკუმენტებთან მუშაობა. შაბლონის შექმნა.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.

მასწავლებელიგაკვეთილსწარმართავს ,,სწავლა-კეთებით” მოდელის შესაბამისად.

2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
29,01
3,02
3.       
როგორ დავიცვათ ინფორმაცია



 რიგ შემთხვევებში ინფორმაციის დაცვის აუცილებლობის გაცნობიერება და ინფორმაციის
დაცვის შესაძლებლობების გაცნობა.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.3.

მოსწავლეებს მივცეთ დავალება: მონახონ კომპიუტერში შენახული ბოლო სამი დოკუმენტი, გახსნან ისინი და დაადონ პაროლი.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
5,02
10,02
4.       

დიაგრამებიms word 2010



მოსწავლეები სწავლობენ დიაგრამების აგებას ტექსტურ რედაქტორში.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.

პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი მოსწავლეებს უხსნის და ისინიც მასთან ერად აგებენ დიაგრამებს ტექსტურ რედაქტორში

2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
12,02
17,02
5.       
ობიექტის ჩასმა დოკუმენტში
ის ტექნ. VI.1.

აფასებს ციფრული საშუალებების შესაძლებლობებს და

ადეკვატურად შეარჩევს ციფრულ საშუალებებს ცნებების,

ობიექტების და პროცესების გამოსახვისას;
მასწავლებელი პროექტორის დახმარებით აჩვენებს, როგორ

შეიძლება მომზადდეს მოსაწვევი ბარათი OLE Oბჯეცტ-ის

გამოყენებით.

მოსწავლეები მსჯელობენ OLE Oბჯეცტ-ის შესახებ, კერძოდ, მის

უპირატესობაზე მოცემული დავალების შესრულებისას.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
19,02
24,02
6.       
მომზადება შემაჯამებელი წერისათვის




განმავითარებელი
26,02
7.       
შემაჯამებელი წერა #1
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
VI.3.

პრაქტიკული სამუშაოს
მოსწავლეები თავიან კომპიუტერებში შექმნიან ფორმებს და ააგებენ დიაგრამებს,თეორიულ საკითხს ჩაწერენ რვეულში
1
კომპიუტერი,რვეული
განმსაზღვრელი შეფასება
5,03
8.       
ელექტრონული ცხრილები


ელექტრონული ცხრილის სტრუქტურის გახსენება. პროგრამა  MS Excel 2010-ის ელემენტები:

დავთარი და ფურცელი, უჯრა და უჯრის მისამართი, სვეტებისა და სტრიქონების ჩამატება/წაშლა,

უჯრაში მონაცემთა შეტანა/რედაქტირება, ფორმულები და ფორმულების გავრცელება, დიაგრამები.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.

პირველ გაკვეთილზე მოსწავლეები იხსენებენ ფურცლის სტრუქტურას, უჯრის მისამართებს და დამოუკიდებლად ასრულებენსახელმძღვანელოში მოცემულ დავალებას
დიაპაზონებთან დაკავშირებით.
დავალების შესრულების პროცესში მოსწავლეებს სახელმძღვანელო დახურული აქვთ. ისინი
აფერადებენ მასწავლებლის მიერ დასახელებულ დიაპაზონებს. მაგალითად, ჩ-ს დასაწერადმასწავლებელი ასახელებს დიაპაზონებს: B2:B6, ჩ2:D2, D3, ჩ6:D6, D5. დავალების დასრულებისას

ამოწმებენ, რამდენად შეესაბამება მათ მიერ გაფერადებული უჯრებით მიღებული ტექსტისახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს.

2,3  გაკვეთილზე მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად იხსენებენ ფორმულების გამოყენებას, შემდეგ კი დამოუკიდებლად ასრულებენ სახელმძღვანელოში მოცემულ სავარჯიშოს `ბეღურები~.

4,5 გაკვეთილზე მოსწავლეები იხსენებენ დიაგრამების აგებას და ასრულებენსავარჯიშოებს.
5
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
10,03
12,03
17,03
19,03
24,03


ფორმულები და მუდმივი უჯრა


მოსწავლეები გაეცნობიან, რა არის მუდმივი უჯრა, როგორ შეიძლება უჯრის დაფიქსირება

სხვა უჯრაში ფორმულის გავრცელებისას.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.
„სწავლა -კეთებით“
შევასრულოთ სავარჯიშოები
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
26,03
9.       
მომზადება შემაჯამებელი წერისათვის





31,03
10.   
შემაჯამებელი წერა # 2
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.
პრაქტიკული  და თეორიული ნაწილი
1
კომპიუტერი,რვეული
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
2,04
11.   
მონაცემების ფორმატის განსაზღვრა


მონაცემთა სხვადასხვა ფორმატის გაცნობა. უჯრაში შეტანილი მონაცემის წარმოდგენისათვის

შესაფერისი ფორმატის შერჩევა.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.
მოსწავლეები ასრულებენსავარჯიშოებს.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
7,04
12.   
პირობითი დაფორმატება


დიდი ზომის ცხრილებში საჭირო მონაცემების სწრაფად, თვალსაჩინოდ მოძებნის საშუალების

- პირობითი დაფორმატების გაცნობა.

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.
პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს ბავშვებს როგორ ხდება მონაცემთა დაფორმატება მოსწავლეები ასრულებენსავარჯიშოებს.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
16,04
13.   
ფუნქციები
ის ტექნ. VI.1
 იყენებს ისტ-ს კანონზომიერების აღმოჩენისას და
კანონზომიერების შექმნისას, მათ შორის სხვადასხვა
სასწავლო დისციპლინებში ან/და რეალურ ვითარებაში
(მაგალითად: ბუნებისმეტყველებაში, ფინანსურ
მონაცემებში (ფასების ცვლილება), რომელიმე პროცესის
შესაბამისი რიცხვითი მიმდევრობის შექმნა ელექტრონული
ცხრილის გამოყენებით);
საკუთარი ციფრული მასალის გავრცელებისა და უკუგების

მიღების მიზნით შეარჩევს შესაფერის საშუალებას და

ხერხს. იყენებს უკუგების შედეგს და სხვების მონაწილეობას

პროდუქტის გასაუმჯობესებლად.
`სწავლა-კეთებით~ მეთოდისგამოყენებით მოსწავლეები მასწავლებელთან ერთად ასრულებენ სავარჯიშოებს
3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
21,04
23,04
28,04

14.   
მაკროსები

მოსწავლეები ისწავლიან მაკროსების დანიშნულებას, მათ ჩაწერას და გამოყენებას
პრაქტიკული სიტუაციებიდან გამომდინარე ამოცანების გადასაჭრელად.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1.
„სწავლა -კეთებით“
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
30,04
15.   
MS Excel-ის დაცვა
ინფორმაციის დაცვის აუცილებლობა რიგ შემთხვევებში და ინფორმაციის დაცვის

შესაძლებლობების გაცნობა. MS Excel-ში მონაცემები დაცვის ხერხების გაცნობა: დავთრის,

სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. VI.1., ის ტექნ. VI.3.
„სწავლა -კეთებით“
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
5,05
16.   
მონაცემთადაცვადაუსაფრთხოება

მოსწავლეებიგაიაზრებენოპეარციულსისტემავინდოუსშიმომხმარებლისანგარიშის
(Uსერ-ის) დანიშნულებას, მოსწავლეებიშეძლებენახალიმომხმარებლისანგარიშისდამატებას, მისი
უფლებებისგანსაზღვრას, ანგარიშისთვისპაროლისდადებას, კომპიუტერშიჩაწერილიმონაცემების
სტანდარტთანშესაბამისობა: ისტექნ. VI.3.
„სწავლა -კეთებით“
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
7,05
17.   
ინტერნეტი და  HTML ენა
სტანდარტთანშესაბამისობა: ისტექნ. VI.4.
პროექტორის საშუალებით მასწავლებელი აჩვენებს ბავშვებს და მოსწავლეები ასრულებენსავარჯიშოებს.
5
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
14,05
19,05
21,05
28,05
2,06
18.   
მზადება შემაჯამებელი წერისათვი




სიტყვიერი კომენტარი
4,06

19.   
შემაჯამებელი სამუშაო #3
სტანდარტთანშესაბამისობა: ისტექნ. VI.3.VI.4.
პრაქტიკული  და თეორიული ნაწილი
1
კომპიუტერი,რვეული
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
9,06
20.   
განვლილი მასალის შეჯამება ანალიზი
სტანდარტთანშესაბამისობა: ისტექნ. VI.1
VI.2
VI.3.
VI.4.
წინასწარ მომზადებული კითხვების საშუალებით მოსწავლეები შეაჯამებენ წლის მანძილზე განვლილ მასალას
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
11,06

No comments:

Post a Comment